W ramach projektu odbywają się warsztaty realizowane na terenie szkoły z wykorzystaniem metodycznych gier diagnostyczno-symulacyjnych        znajdujących się w produkcie projektu innowacyjnego „Od Diagnozy Do Działania”. Poprzez tę nowatorską formę prowadzenia spotkań uczestniczki i  uczestnicy Projektu odkrywają swój potencjał, w perspektywie określą ścieżkę i kierunek rozwoju edukacyjno-zawodowego, rozwiną umiejętność  kreatywnego analizowania mocnych i słabych stron i wykorzystanie ich w praktyce. W projekcie zaplanowane zostały trzy spotkania (dwa po 3  godziny   i jedno – 2 godz.). Oto ich tematyka: nr 1: Poznajemy swoje słabe i mocne strony, typ osobowości oraz predyspozycje do wykonywania    zawodu; nr 2:  Jaką rolę pełnię w zespole?; nr 3: uczestnicy/uczestniczki zostają wprowadzeni w sytuację, w której dowiadują się o potrzebie  zaplanowania  działalności kawiarni na okres 1 roku. W podsumowaniu - analiza decyzji. Zgodnie z harmonogramem działań odbyły się jednodniowe  warsztaty  plenerowe poza terenem szkoły, w Muzeum Wsi Radomskiej. Cel tych zajęć to: rozwój umiejętności współpracy i komunikacji w zespole oraz nauka przez doświadczenie.